Vai al contenuto

ma il malossi 210...v├âãÆ├é /pu├âãÆ├é┬▓ essere essere montato con alber


Messaggi raccomandati

 

E' vero!!! Sconsiglia il corsa lunga 60 mm perchè peggiora le prestazioni.

3. CRANKSHAFT PX200E (57mm stroke - standard type)

Because the standard Piaggio crankshaft is extremely reliable it can be used in a rotary valve engine in standard or modified to gasflowed form. For a reed valve engine the standard type crankshaft is preferred. (Better balance factor than the gasflowed unit.)

NB. Do not use a 60mm stroke crank shaft, as this will have an adverse affect on the porting relationship of the Malossi cylinder and reduces top end power! Standard Piaggio crankshafts can be modified for greater inlet timing for rotary engine applications. If a reed valve is used then a standard crankshaft with no inlet modifications to the inlet timing gives best results. A modified crankshaft gives greater vibration and because of the way reed motors are ported there is sufficient intake fuel flow with the standard crankshaft.

It is possible to use Jap conrods in the PX200E crankshaft for added reliability in your engine unit. HPC crankshaft uses standard P2 inlet side and full circle flywheel side in special steel, fitted with a Japanese conrod and a big end bearing for improved performance and reliability.

Link al commento
Condividi su altri siti

Partecipa alla conversazione

Puoi pubblicare ora e registrarti più tardi. Se hai un account, accedi ora per pubblicarlo con il tuo account.

Ospite
Rispondi a questa discussione...

×   Hai incollato il contenuto con la formattazione.   Rimuovere la formattazione

  Sono consentiti solo 75 emoticon max.

×   Il tuo collegamento è stato incorporato automaticamente.   Mostra come un collegamento

×   Il tuo contenuto precedente è stato ripristinato.   Pulisci editor

×   Non puoi incollare le immagini direttamente. Carica o inserisci immagini dall'URL.

×
×
  • Crea Nuovo...